Pytania

1. Na jakiej zasadzie działa Internet w SM Górczewska ?

Internet przesyłany jest ze stacji czołowej światłowodami do bloku i później kablem koncentrycznym (tym od kablówki) do mieszkania. Nie ma to żadnego negatywnego wpływu na działanie telewizji.

2. Jak wygląda proces podłączenia ? Czy długo trwa podłączenie ?

Podłączenie polega na wykonaniu punktu podłączeniowego (czyli albo wymiana gniazda na nowe, które umożliwi podłączenie modemu, albo wcięcie się w przewód, założenie rozgałęźnika i później do jednego wejścia ponowne wpięcie kabla od TV a do drugiego – kabla do modemu). Następnie podpinany jest modem, konfiguracja, test usługi i można cieszyć się Internetem. Czas wykonania podłączenia jest zależny od warunków technicznych w danych lokalu.

3. Ile czasu od decyzji o zakupie usługi trzeba czekać na wykonanie podłączenia ?

Czas wykonania instalacji zależny jest od ilości aktualnie umówionych montaży, może się odbyć nawet następnego dnia. Oczywiście serwisant umawia się z każdym abonentem indywidualnie, uzgadniając dogodny termin podłączenia.

4. Jaki modem zapewnia Spółdzielnia do odbioru usługi Internet SMG ?

Modemy udostępniane w ramach usługi to urządzenia wiodących na rynku producentów, a modele dopasowane są do wybranych prędkości i potrzeb technicznych usługi.

5. Czy modem posiada WIFI ?

Dla najwyższej prędkości – do 600Mbps, udostępniany jest modem posiadający funkcję routera WIFI. Oczywiście można tą opcję wyłączyć i podpiąć do modemu własny router.

Dla pozostałych prędkości modemy montowane przez Spółdzielnię nie posiadają funkcji routera bezprzewodowego .
Wyjście z którego podłączamy urządzenie za modemem to standardowy kabel sieciowy (skrętka 4 parowa z końcówkami RJ45), którą klient podpina do komputera bądź dowolnego urządzenia i przydzielany jest mu adres IP.
Może to być oczywiście router (koszt prostego routera do Internetu z sieci kablowej to ok 100zł). Kabel połączeniowy jest dołączony do modemu – a konfiguracje zabezpieczeń, nazw punktu dostępowego, filtracji MAC’ów i innych rzeczy, które klient ma wolę ustawić na routerze ,to już indywidualna sprawa Abonenta.

6. Czy są limity ilości ściągniętych danych ?

Nie wprowadzamy limitów dla ilości ściągniętych danych.

7. Czy prędkość Internetu będzie spadać wraz z przybywaniem nowych użytkowników ?

Nie. Sieć jest pod stałym nadzorem i staramy się utrzymywać duży zapas łącza Internetowego. Jeśli zauważą Państwo niepokojące spadki prędkości Internetu, prosimy sprawdzić swoje urządzenia (komputer, router). Jeśli łączą się Państwo za pomocą bezprzewodowej sieci WIFI – prosimy sprawdzić poprawność działania usługi za pomocą kabla. Należy pamiętać, że przy zmianie urządzenia wpiętego za modemem, należy wyłączyć modem, wpiąć kabel do nowego urządzenia i dopiero ponownie włączyć modem. Jeśli usługa nadal nie będzie działała prawidłowo, prosimy o kontakt z Działem Technicznym Internetu : 508 282 909.

8. Czy w trakcie trwania umowy można będzie przejść na pakiet z szybszym internetem, oraz czy w tym celu konieczna będzie wizyta serwisanta w lokalu ?

Tak. W trakcie trwania umowy można zadeklarować chęć wykupienia szybszego łącza i po podpisaniu aneksu do umowy, przepustowość łącza zostanie zwiększona bez konieczności wizyty serwisanta w mieszkaniu Abonenta (chyba, że konieczna będzie również wymiana modemu).

9. Moja umowa jeszcze się nie skończyła, ale widzę nową atrakcyjniejszą ofertę Internetu SMG - czy mogę z niej skorzystać?

Jeśli wiąże się to ze zwiększeniem prędkości, to tak. Nasi Abonenci, niezależnie od czasu jaki pozostał im do zakończenia umowy, mogą skorzystać z usługi na nowych atrakcyjniejszych warunkach. Wystarczy przyjść do Biura Obsługi Abonenta i dopełnić formalności. Dzięki temu masz pewność, że zawsze będziesz miał dostęp do najatrakcyjniejszej oferty.

10. Czy opłaty za internet mogą być naliczane w czynszu ?

Od marca 2015 r. udostępniamy opcję płatności za usługę Internet razem z czynszem, co pozwoli zaoszczędzić czas i ułatwi regulowanie należności za usługę. Chęć dołączenia opłaty za Internet do czynszu należy zgłosić do Działu Obsługi Abonenta.

11. Czy przy montażu w połowie miesiąca, faktura zostanie wystawiona za pełen miesiąc ?

Nie , faktura będzie wystawiona tylko i wyłącznie za okres, w którym Abonent miał już dostęp do usługi. W przypadku instalacji w połowie miesiąca, Abonent zapłaci połowę wartości miesięcznego zobowiązania wynikającego z zawartej umowy.

12. Czy korzystanie z internetu jest bezpieczne?

Korzystając z sieci Internet, jesteśmy narażeni na przeróżne zagrożenia. Zagrożenie może wynikać zarówno ze strony sprzętowej, oprogramowania, jak i z winy ludzkiej. Zawsze trzeba mieć to na uwadze i  starać się jak najlepiej zabezpieczyć.

Jeśli mają Państwo jakiekolwiek wątpliwości, zawsze zachęcamy do kontaktu z naszym działem technicznym.

Poniżej zamieszczamy kilka linków, które pozwolą zapoznać się z częścią z nich.

 

UKE Środki komunikacji elektronicznej

UKE Jak być zapomnianym w internecie

UKE Urządzenia mobilne

Saferinternet.pl

13. Jak dostroić programy telewizyjne w nowym telewizorze?

Najczęściej strojenie programów znajduje się w ustawieniach telewizora lub dekodera (MENU, SETTINGS, HOME) w zakładce KANAŁY, NADAWANIE, INSTALACJA. Tam sugerujemy wybór AUTOMATYCZNEGO STROJENIA. Wybieramy ANTENA NAZIEMNA, programy cyfrowe i rozpoczynamy wyszukiwanie.  Najważniejszym elementem przy strojeniu programów cyfrowych w TVK Górczewska, jest prawidłowy wybór anteny. W TVK Górczewska wykorzystywany jest system DVB-T, który telewizory mają opisany jako ANTENA NAZIEMNA. Dlatego też, przy wyszukiwaniu programów cyfrowych, wybieramy opcję ANTENA NAZIEMNA.

14. Jakie programy dostępne są w sieci TVK Górczewska?